Het coronavirus daagt ons allemaal uit om anders te leven en te werken. We passen ons snel aan en werken thuis waar dat kan. Juist in deze crisistijd is het ontzettend belangrijk om verbonden te blijven met je medewerkers. En om ze online up-to-date te houden van het snel veranderende nieuws en de maatregelen. Een social intranet is hierbij van onmisbare waarde.

Tips om social intranet in te zetten in crisistijd

In deze tijd is het bereik en draagvlak van een social intranet uniek. Hoe zet je dit platform in als middel voor crisiscommunicatie? We delen een aantal tips ter inspiratie:

1. Centrale plek voor alle belangrijke informatie

Zorg voor één plek waar iedere medewerker het actuele nieuws, de richtlijnen en werkafspraken kan vinden. Maak hiervoor een speciale informatiepagina of kring aan. Zo houd je op een centrale plek iedereen op de hoogte. Op Teamly zie je bijvoorbeeld direct het laatste nieuws en de belangrijkste mededelingen op het dashboard. Hier plaatsen we regelmatig via een mededeling een korte corona-update en verwijzen we daarin door naar het volledige bericht in het nieuwsoverzicht.

2. Thuiswerkchallenge

Stel: je werkt thuis, waarschijnlijk voor langere tijd. Hoe organiseer je dit? Hoe regelen jouw collega’s deze uitzonderlijke situatie met hun gezin? En ook niet onbelangrijk: hoe ziet hun lunchpauze er nu uit? Ook hier kun je op een social intranet perfect over sparren. Op Teamly inspireren wij elkaar met praktische thuiswerktips. Ook delen we lunchrecepten en foto’s van onze werkplek en dagen we elkaar uit: de collega met de ludiekste thuiswerkfoto wint een leuke prijs.

3. Maak je werk zichtbaar

Maak je werk en resultaten zichtbaar! Juist ook nu. Heb je klanten geholpen met spoedvragen? Laat het elkaar weten. Zo delen wij op Teamly de spoedopdrachten die we hebben opgepakt en de reacties van onze klanten daarop. Zo blijf je van elkaar en elkaars werk op de hoogte.

4. Liken en reageren

Op een social intranet is alle interactie mogelijk: het plaatsen en liken van berichten, foto’s, documenten, reageren op elkaars posts en het delen van ervaringen. Ook heel belangrijk in deze tijd! Heb je hulp nodig bij je werk of heb je juist tijd vrij? Vraag het of bied je hulp aan! Zeker voor organisaties binnen de vitale beroepsgroepen is dit een manier om elkaar te helpen het werk goed uit te kunnen blijven voeren.

Ontdek Teamly!

Verbinding, samenwerking en effectieve communicatie zijn in deze tijd nóg belangrijker. En dat is precies waar Teamly voor staat. Wil jij ook gebruikmaken van ons persoonlijk communicatieplatform? Binnen no time richten wij een omgeving voor je in. Interesse? Laat het ons gerust weten.