Toen Anna Dieleman, eigenaresse en tandarts bij Tandartspraktijk Dieleman, in Middelburg haar praktijk begon, had ze Ă©Ă©n assistent en Ă©Ă©n baliemedewerkster. Tien jaar later telt haar praktijk rond de twintig medewerkers. Daarmee groeit de behoefte aan gestroomlijnde communicatie en gemakkelijke toegang tot richtlijnen en protocollen. Teamly biedt de uitkomst om het hele team van de juiste informatie te voorzien.

Veel losse informatie

In de tandartspraktijk waren veel verschillende plekken waar informatie stond. Naast een papieren kalender met verjaardagen bestond er ook een agenda met de patiëntenplanning en een praktijkagenda. Voor de praktische zaken werden vaak losse briefjes geschreven, bijvoorbeeld als apparatuur gerepareerd moest worden. Daarnaast zaten de protocollen allemaal in mappen. “Dan moest een assistente naar boven om een map te halen en daarin te bladeren om iets op te zoeken”, vertelt Anna.

Laagdrempelig en makkelijk te implementeren

Anna koos voor Teamly omdat ze hoorde dat het goed werkt. “De benadering is heel laagdrempelig. Teamly is voor iedereen goed te begrijpen en makkelijk te implementeren. Het zag er snel al heel leuk uit. De kleuren en het logo sluiten goed aan op de look en feel van de rest van de praktijk. Bovendien vind ik het fijn dat het een partij in de buurt is.”

“In de drukte van de dag met een strakke agenda, wil je zo min mogelijk ruis in de communicatie. Dat is waar Teamly voor zorgt.”
Tandartspraktijk_Dieleman_device_def

Iedereen op de hoogte van praktische updates

Op het bureaublad van iedere computer staat een snelkoppeling naar Teamly. De protocollen die voorheen in mappen zaten, zijn nu via Teamly digitaal voor iedereen toegankelijk. Verder delen medewerkers veel praktische dingen. Terwijl ze door de timeline scrollt, noemt Anna een aantal berichten: “Er wordt gedeeld dat een onderhoudsmonteur is geweest en de zandblazer weer is gerepareerd. En dat een pakketje wordt opgehaald, waarop een collega reageert wanneer UPS is geweest en waar het verzendbewijs is opgeslagen. Op die manier wordt Teamly heel intensief gebruikt.”

Kringen voor gestructureerde communicatie

In het begin was het even wennen aan het gebruik van de verschillende kringen. De medewerkers waren een WhatsAppgroep gewend, waarin allerlei soorten berichten in Ă©Ă©n groep werden gedeeld. Op Teamly is die informatie nu gestructureerd. Er zijn aparte kringen aangemaakt, bijvoorbeeld om defecte apparatuur en reparaties te melden. De WhatsAppgroep wordt nu minimaal gebruikt, met als bijkomend voordeel dat medewerkers in hun vrije tijd niet gestoord worden.

Betrokkenheid bij de nieuwe locatie

Er komt binnenkort een tweede locatie bij. “Op Teamly stuur ik updates van de bouw in foto’s. Dat vinden de medewerkers superleuk om te volgen.” En als de praktijk straks geopend is, vindt Anna het belangrijk dat de binding tussen de medewerkers blijft. “Ik denk dat we dan een omgeving houden voor beide praktijken, waarin we onderscheid maken in kringen voor de verschillende locaties.”

“Van verjaardagen tot protocollen: als je iets zoekt, dan vind je het op Teamly.”

Meer rust en efficiëntie

Anna houdt van innoveren en is altijd op zoek naar wat beter, efficiënter, sneller en makkelijker kan. Via Teamly is de informatie veel toegankelijker voor medewerkers en Anna kan in één keer het hele team updaten. “Ik denk dat het iets is waar meer tandartspraktijken in vastlopen. Dankzij Teamly voldoe ik aan mijn verplichtingen als werkgever, zonder dat het me teveel tijd kost. Vanuit economisch perspectief scheelt dat ook veel geld.”

IMG_4655-2

Interesse in Teamly? We helpen je graag verder 
met een gratis demo.

Laat je gegevens achter en wij laten snel van ons horen! 
Kun je niet wachten? Bel of gebruik de chatfunctie.

"*" geeft vereiste velden aan

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google Privacybeleid en er zijn Servicevoorwaarden van toepassing.