Ik geef je 5 redenen waarom je beter kunt investeren in een eigen omgeving, zoals een intranet:

1. ๐—ช๐—ต๐—ฎ๐˜๐˜€๐—ฎ๐—ฝ๐—ฝ ๐˜ƒ๐—ผ๐—น๐—ฑ๐—ผ๐—ฒ๐˜ ๐—ป๐—ถ๐—ฒ๐˜ ๐—ฎ๐—ฎ๐—ป ๐—ฑ๐—ฒ ๐—”๐—ฉ๐—š

De privacy van medewerkers en klantinformatie is op WhatsApp niet 100% veilig. Je loopt dus het risico dat gevoelige info openbaar komt. Amerikaanse organisaties hebben andere opvattingen over privacy, niet altijd in lijn met Europese AVG-wetgeving, waardoor WhatsApp de gegevens van medewerkers en klanten niet volledig kan beschermen. Bovendien behoudenย vertrekkende collega’s toegang tot bedrijfsdata op hun telefoon, dat wil je liever ook niet.

2. ๐—๐—ฒ ๐—ธ๐˜‚๐—ป๐˜ ๐—ช๐—ต๐—ฎ๐˜๐˜€๐—”๐—ฝ๐—ฝ ๐—ป๐—ถ๐—ฒ๐˜ ๐—ธ๐—ผ๐—ฝ๐—ฝ๐—ฒ๐—น๐—ฒ๐—ป ๐—บ๐—ฒ๐˜ ๐˜€๐˜†๐˜€๐˜๐—ฒ๐—บ๐—ฒ๐—ปย 

Een koppeling met HR-tools of Microsoft 365? Dat gaat niet met WhatsApp. Je kunt daarmee onmogelijk een naadloze toegang tot (interne) bedrijfsinformatie realiseren, wat best essentieel is voor een goed werkende organisatie.

3. ๐—ญ๐—ฎ๐—ธ๐—ฒ๐—น๐—ถ๐—ท๐—ธ ๐—ฒ๐—ป ๐—ฝ๐—ฟ๐—ถ๐˜ƒรฉ ๐—น๐—ผ๐—ฝ๐—ฒ๐—ป ๐—ฑ๐—ผ๐—ผ๐—ฟ ๐—ฒ๐—น๐—ธ๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ

Niet alle medewerkers zitten er op te wachten om via hun privรฉtelefoon werkgerelateerde berichten te ontvangen. Ze dempen de groepschat, wat leidt tot minder betrokkenheid met je organisatie. Het is daarom belangrijk om werk en privรฉ zoveel mogelijk van elkaar te scheiden.

4. ๐—š๐—ฒ๐—ฏ๐—ฟ๐˜‚๐—ถ๐—ธ๐—ฒ๐—ฟ๐˜€๐—ฏ๐—ฒ๐—ต๐—ฒ๐—ฒ๐—ฟ ๐—ถ๐˜€ ๐—ฒ๐—ฒ๐—ป ๐—ฑ๐—ฟ๐—ฎ๐—บ๐—ฎย 

Heeft jouw organisatie meer dan 25 medewerkers in dienst? Stop dan echt met WhatsApp.ย Het is een onmogelijke taak voor office-, hr-, of it- managers om de toegang (accounts) te beheren.ย Een professionele tool biedt veel meer controle en veiligheid.ย En bovendien direct gekoppeld met de bronsystemen (Microsoft AD, AFAS, etc.)

5. ๐—ก๐—ถ๐—ฒ๐˜ ๐—ด๐—ฒ๐˜€๐—ฐ๐—ต๐—ถ๐—ธ๐˜ ๐˜ƒ๐—ผ๐—ผ๐—ฟ ๐—ฐ๐—ผ๐—ฟ๐—ฝ๐—ผ๐—ฟ๐—ฎ๐˜๐—ฒ- ๐—ฒ๐—ป ๐—ฐ๐—ฟ๐—ถ๐˜€๐—ถ๐˜€๐—ฐ๐—ผ๐—บ๐—บ๐˜‚๐—ป๐—ถ๐—ฐ๐—ฎ๐˜๐—ถ๐—ฒ

Bij belangrijke mededelingen wil je alle collega’s in รฉรฉn keer bereiken. Bijvoorbeeld om regelingen, overnames of veranderende wetgeving te communiceren. Maar ook voor crisiscommunicatie, denk maar eens aan de corona maatregelen destijds. Daarnaast is het nuttig om duidelijke statistieken te hebben over het bereik van je berichten. WhatsApp is hiervoor niet geschikt.

WhatsApp: prima voor privรฉdoeleinden, niet voor interne communicatie

Kortom, het mag dus duidelijk zijn dat WhatsApp een no-go is als centraal communicatiemiddel voor werk gerelateerde informatiestromen. Het voldoet niet aan de eisen waar jij naar op zoek bent om je organisatie een stap vooruit te helpen.

Benieuwd naar een communicatietool die wel aan deze eisen voldoet?ย  Vraag gratis een demo van Teamly aan! We nemen je graag mee in de mogelijkheden.